همشهری آنلاین: مرحله بین‌المللی مانور نجات و تجسس دریایی با مشارکت 7 کشور عربی و یگان هایی از کشورمان در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار می‌شود

به گزارش فارس، تمرین روش‌های مقابله با دزدان دریایی و افزایش ایمنی و امنیت دریانوردی از اهداف این مانور ملی است که 20 ارگان و سازمان دریایی از جمله نیروی هوایی و دریایی ارتش و نیز سپاه پاسداران در آن مشارکت خواهند داشت.

این مانور که در آن از آخرین تجهیزات تجسس و نجات دریایی از جمله "بالگردهای ویژه"، "هواپیماهای بدون سرنشین" و دیگر تجهیزات و شناورها استفاده می شود، از امروز در منطقه دریایی بندر شهید رجایی اغاز شده است و فردا مرحله اصلی و نهایی آن اجرا می‌شود.

از آنجایی که سالانه بیش از 14 هزار کشتی از خلیج فارس و بنادر ایران تردد می کنند، امادگی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همکاری تجسس و نجات دریایی در مواقع ضروری اهمیت زیادی برای کاهش مخاطرات و سوانح و افزایش ایمنی در حمل و نقل دریایی بویژه در خلیج فارس و دریای عمان دارد.

ایران در 22 کنوانسیون بین‌المللی حمل و نقل دریایی عضویت دارد و با اقدامات داوطلبانه ایران در بازرسی‌های فنی از شناورها و بنادر کشور و کاهش توقیف کشتی‌های با پرچم ایران، ناوگان دریایی کشور در لیست سفید تفاهم نامه پاریس و توکیو قرار گرفته است. همچنین ایران در سال 2009 به طور رسمی نامزد عضویت در شورای اجرایی سازمان جهانی دریانوردی درخواهد آمد.

کد خبر 72888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز